sábado, 28 de julio de 2012

La respiració a Barcelonactua


La respiració a Barcelonactua

Un dissabte a la tarda, mentre tots dos estàvem davant dels nostres respectius ordinadors, en Jaume em diu: “Aquí hi ha una noia que demana ajuda perquè pateix insomni. Què li diries?” Tot just havia acabat el que estava fent i encara faltava una mica per a començar la següent cosa que tenia previst. Aleshores em vaig posar a escriure algunes recomanacions sobre la respiració per aquesta noia. Vaig incloure també unes senyores que sabia que pateixen de fibromialgia.  Una de les finalitats de Barcelonactua és oferir el que un té per les persones que ho necessiten. El que tinc és un coneixement que ajuda a gestionar malestars de tota mena. No necessàriament serveix per directament resoldre’ls, però sí per crear condiciones més favorables per trobar solucions.

Hi havia una resposta tan entusiasta a aquell escrit que vaig decidir avançar un projecte que tenia previst per quant surti el meu nou llibre Respirar con árboles. Vaig oferir una sèrie de set trobades sense càrrec –o per la voluntat si algú se sentia millor donant quelcom a canvi de lo rebut- per experimentar amb la respiració i descobrir els múltiples beneficis que brinda.

Desprès de cada sessió vaig escriure un petit resum per a que les persones que no varen poder assistir tindrien la informació per almenys poder practicar una mica, encara que no tindrien el suport directe de fer-ho junts amb mi. És que moltes persones varen escriure per dir-me que els agradaria venir però que per alguna raó o una altra no podien. 

Ara els publico a aquest blog per a donar accés a les persones qui vulguin practicar. Recomano que mentre llegeixis, observis la teva respiració i segueixis les indicacions en quant al cos en relació al terra i l’espai que t’envolta. Desprès seu durant vint minuts en silenci i observa el que passa mentre apliques la lliçó. Desprès apunta les teves observacions. Si les vols compartir, pots fer-ho públicament aquí, al blog, o amb un correu electrònic a brigitte@ermie.net , lo mateix si et sorgeixen preguntes. Desprès ves ho aplicant i practicant sempre que te’n recordis, a qualsevol lloc i a qualsevol moment. Un lloc fantàstic és al llit abans de dormir i en despertar, o si et despertes a la nit i no pots tornar a dormir-te.

La major part d’aquest “curs” de respiració és en català, però com al final els participants eren castellanoparlants vaig acabar parlant i escrivint en castellà. Prego perdoneu els meus errors tan a una llengua com a l’altre.

Si us maregeu respirant, comenceu a sentir-vos malament, no sabeu com reconduir el que sentíeu, i amb la respiració no millora al cap d’unes quantes respiracions més, deixeu-ho estar de moment i torneu un altre estona. Potser us convé demanar ajuda. Som un equip de professionals de DFA Reconeixement de Patrons Somàtics treballant a diferents llocs, amb diferents modalitats i amb honoraris diferents. Trobareu més informació a www.dfa-europa.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.